De eerste dagen: Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Patrick en Riom - WaarBenJij.nu De eerste dagen: Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Patrick en Riom - WaarBenJij.nu

De eerste dagen: Seattle

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Riom

02 Mei 2017 | Verenigde Staten, Seattle

We zijn nu al weer een paar dagen hier aan de andere kant van de oceaan, waar we het heerlijk naar onze zin hebben.

Met risico voor Riom's leven (kwart aziaat en arts) zijn we met United Airlines van Amsterdam naar Seattle gevlogen, met een tussenstop in Washington. Riom heeft heerlijk geslapen, terwijl ik zelf vooral geprobeerd heb om zo comfortabel mogelijk te zitten zonder dat ik m'n benen in mn nek hoefde te leggen. Tegen de tijd dat dat gelukt was, waren we al aan het landen in Washington, met een half uurtje vertraging. In principe moest dat geen probleem geven om onze overstap te halen, maar toen we in een enorm lange rij moesten aansluiten bij de douane en er maar 2 balies open waren, begon onze hoop stilaan te vervliegen. Riom hield het nog allemaal redelijk rustig, maar gelukkig verstonden ze daar geen Nederlands, was anders het land misschien niet eens ingekomen. Uiteindelijk hebben we met heel hard rennen het vliegtuig nog net gehaald. Natuurlijk kon het vliegtuig nog krapper dan het vorige, dus de gedwongen yoga oefeningen tussen Amsterdam en Washington kwamen goed van pas :)

Toen we eenmaal in Seattle geland waren ging het allemaal heel erg vlot en voor we het wisten zagen we Steve en Jesse ons aan het opwachten. Dat was een fantastisch leuk weerzien! Met z'n allen hebben we de huurauto opgehaald en werden verrast met een gratis upgrade: 'Just pick out any car you'd like'. Dat hebben we ons geen tweede keer laten zeggen en het was nog verdomd moeilijk kiezen uit alle grote wagens die er stonden! We reden met één of andere Nissan weg richting Seattle. Zoals je op de foto kan zien hoeven we ons onderweg niet bang te maken dat we geen hotel kunnen vinden, auto is groot genoeg om in te slapen :)

De volgende dag, zaterdag, zijn we met z'n allen gezellig de stad in geweest. Het is al een aantal jaren geleden dat ik er geweest was, maar door alle leuke herinneringen was het toch weer als een stukje thuiskomen. Het is nog steeds een enorm leuke stad, met een relaxte sfeer en een heerlijke uitstraling. Riom hebben we de leukste plekjes van de stad laten zien, in een lekker mexicaans restaurantje gegeten en verschillende Starbucks aangedaan. De rij voor de eerste winkel van Starbucks was zo lang en het weer was typisch voor Seattle (regen), dus hebben we snel doorgelopen.

Zondag zijn Riom en ik er met z'n tweetjes op uitgereden naar de imposante Snoqualmie Falls, de eerste echte kennismaking met de overweldigende Amerikaanse natuur.

Maandag stond een bezoekje aan de ouders van Steve op het programma, maar voordat we daar naar toe reden hadden ze ons uitgenodigd op de shooting range waar Debbie werkt. Oftewel: we gingen leren pistool schieten! Na uitgebreide en belangrijke veiligheidslessen mochten we gaan schieten. WOW! het was gewoon WOW! We waren allebei natuurlijk meteen natuurtalenten en wisten de roos van de targets constant te vinden :) We hebben de targets mee mogen nemen, dus we kunnen het bewijzen!
Na de pistolen kwam het zwaardere werk met de jachtgeweren. Wat een terugslag geven die dingen zeg! en hoe groter de kogel, des te meer pijn in de schouder. Naast het plezier dat we er mee hebben beleefd hebben we vooral respect gekregen voor de kracht en macht van die gevaarlijke wapens, dat zijn echt geen dingen waar je lichtvoetig mee om moet gaan!

• 03 Mei 2017 - 09:15

Atie Beersen:

Mooi verhaal. Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben. Op de terugweg maar stukje vd benen afhalen Patrick voordat je in het vliegtuig stapt, Riom zet het er zo weer aan als jullie weer thuis zijn!!! Hoop dat het weer mooier is bij jullie dan hier. Kijken uit naar het volgende verhaal. Wij gaan zo onze nieuwe Dinky Toy ophalen. Zal maar geen foto sturen, want dan lachen jullie ons uit met zo'n CAR waar jullie nu mee op pad zijn. Liefs van papa-mama/Atie-Henk.xx

• 03 Mei 2017 - 11:18

Marcella:

Super leuk om te lezen! Jullie zijn pas een paar dagen weg (mis jullie nu al hihihi

• 03 Mei 2017 - 11:22

Vervolg: had heel verhasl getikt, maar dit is "weg"...
    Anyway: jullie zijn er nog maar net, maar hebben al veel (leuke) dingen meegemaakt. En daar komt zeker nog veel meer bij!
    Geniet ervan mannen! Xx

• 03 Mei 2017 - 19:40

Chris En Henri :

Voor het eerst jullie blog gezien. Leuk om zo mee te genieten en de leuke foto's te zien. Nu alweer onderweg met die grote auto van jullie. Veel plezier.